04.12.2009 14:12

17.11.2009 - Nácvik na lovecké zkoušky - metodika výcviku základní poslušnosti a aportu

 

S Aaronkem jsme se zúčastnili našeho prvního loveckého výcviku a to úvodního setkání s náplní : metodika výcviku základní poslušnosti a aportu, konané manželi Melionovými, ChS The Best Baron.

Setkání začalo teoretickou částí v penzionu Zátiší. Dozvěděli jsme se velmi mnoho nových, užitečných věcí =)

Poté jsme se přesunuli na nedaleké pole, kde jsme začali zkoušet věci v praxi. Začínalo se hledáním srnčí nohy. Upřímně jsem se bála, jelikož vím, že Roník jakmile má něco v tlamě, jen tak to nevydá, a srnčí nohu v životě ještě neviděl, a "hledej" je pro něj velkou neznámou. Inu, vrhnuli jsme se na to. Velmi mě překvapil, že po povelu „hledej“ vyrazil správně a opravdu hledal. Sice jsem mu musela nakonec trošku pomoci, ale nohu našel. Roník se k noze rozběhl, nedůvěřivě si ji očichal, opatrně vzal do tlamy a pak začala komedie. Roník, nadšený z úlovku, běhal ztřeštěně po poli a absolutně nereagoval. Asi po deseti minutách se nám ho podařilo nalákat a odchytnout. Od této chvíle byl Roník na barvářské šňůře =D.

Následovala pošlušnost, což nám jde líp =) "Ke mně" máme ze cvičáku, takže to Roník předvedl i s předsednutím. S chůzí u nohy mi udělal radost, šel mi krásně u nohy i bez pamlsku, což jsme nikdy moc nezkoušeli. Po té bylo na řadě odložení. Opět něco, co jsme pořádně nikdy nedělali. Doma jsme to zkoušeli v sedě a jenom na malinkatý kousíček. Tady mi udělal Roník opravdu velikánskou radost. Nechal se položit a na povel „zůstaň“ opravdu zůstal a ležel. Vzdálila jsem se asi tak na 15m a stále ležel. Chvíli jsem stála na místě a pak jsem vyrazila směrem k němu. Roník si sednul, ale naštěstí zůstal. Měla jsem i přes to z něho děsnou radost =)

Takže přes zimu budeme trénovat, abychom to všechno, co jsme cvičili, mohli spojit na jaře v disciplíny.

Nácvik byl velice dobře připravený a s Roníkem jsme si ho velmi užili =)

—————

Zpět


Stránky přesunuty

www.ronik.cz